RETURPOLICY

Om du vill returnera en artikel som du har köpt på maccosmeticsnordics.com, följ instruktionerna nedan:

1. FYLL I RETURFORMULÄRET

Fyll i returformuläret (bifogat med originalbeställningen) och skicka det med den returnerade artikeln.

2. PAKETERA ARTIKELN

Paketera artikeln för en säker retur, så att den inte skadas under transporten.

3. FÄST RETURETIKETTEN FRÅN FAKTURAN PÅ PAKETET SOM SKA RETURNERAS

Returen har fri frakt.

4. LÄMNA IN RETURPAKETET HOS EN SERVICE POINT ELLER RING FÖR UPPHÄMTNING

Försändelseleverantör är Postnord. Paketet som ska returneras kan lämnas på vilken Postnord-servicepunkt som helst. Alternativt kan du ringa till Postnord och be dem hämta upp paketet i ditt hem.

5. OM DU INTE HAR EN RETURETIKETT
Om du inte har en returetikett ska du skicka paketet till:
Estée Lauder Companies
Kanalholmen 16P
2650 Hvidovre Danmark

För din egen säkerhet och för att säkerställa en snabb leverans rekommenderar vi att du skickar returpaketet som ett spårbart paket, så att det går att spåra.

Vi betalar tyvärr inte tillbaka fraktavgifter. Om du fått en skadad artikel ska du kontakta MAC omedelbart. Mer information finns på sektionen om skadat gods nedan.

6. ÅTERBETALNING VID RETURER

Returen kommer att behandlas när returpaketet mottas av lagret. Returen kommer att behandlas inom 7–10 vardagar efter vi mottagit returen. Hur långt tid det tar innan du har pengarna inbetalda på ditt konto kan variera beroende på vilken bank du använder. Kontakta din bank för mer information.

Vi uppmuntrar kunder att kontakta kundservice HÄR eller genom att ringa +46844688410 och uppge returens spårningsnummer för att påskynda returprocessen.

Obs! Du kan endast returnera produkter som du har köp på maccosmeticsnordics.com

Om du har några frågor gällande din retur kontaktar du oss HÄR eller ringer +46844688410.

7. Jag har beställt/mottagit fel produkt. Kan jag returnera den?

Om du har gjort din beställning online och leveransen inte uppfyller dina förväntningar ber vi att du kontaktar oss HÄR eller ringer +46844688410 för hjälp.

8. Jag har mottagit en artikel som var skadad vid ankomst. Vad kan jag gör åt det?

Kontrollera om lådan har några skador som kan indikera att den skadats vid leverans hem till dig. Det är vanligt att paketet har mindre skador, men om produkterna är skadade ber vi att du sparar paketet, emballaget och produkterna och kontakta oss så snart som möjligt HÄR eller genom att ringa +46844688410.

9. Kan jag returnera en produkt som jag har köpt i en MAC Cosmetics-butik eller i min lokala parfymbutik?

På MAC Cosmetics Online godtar vi endast returer av produkter som har köpts genom vår onlinebutik. Produkter köpta från en MAC-butik eller från en lokal MAC-disk måste returneras till försäljningsplatsen. Om detta inte är möjligt kan du kontakta oss HÄR eller ringa +46844688410 för hjälp.